Aku balik ke rumah di waktu rehat. Masa untuk makan tengahari tetapi aku tak makan beratlah. Cuma buat air dan ada makanan ringan sikit bolehlah dibuat alas perut berulamkan air yang aku buat ni.

Aku memang malas nak pergi makan di kedai makan. Malam nanti aku keluar makanlah tu pun sebab kebulor jika tidak sure aku tak keluar disebabkan malas.

Aku tidak pernah jatuh hati pada malas, hanya dia yang suka sangat dengan aku, diikutnya aku ke mana aku pergi. Sabar je lah.

Masa aku rajin berjalan-jalan dulu, ada yang heran tengok aku rajin berjalan, Sekarang ni bila aku dah mula malas nak berjalan, orang heran juga, tak boring ke aku duduk di rumah je, hairan mereka memikirkannya.

Masa berlalu keadaan berubah. Perasaan manusia juga berubah berkadar terus dengan usia. Aku dah mula mengalami evolusi perasaan untuk dipadankan dengan usia ku.

Yang masih konsisten ialah orang, Mereka masih konsisten dengan rasa herannya itu. Hairan melihat apa yang orang lain buat sedangkan orang yang mereka hairankan itu juga hairan melihat mereka yang asyik dengan dunia hairannya itu.

Dipendekkan cerita, hairan melihat hairan yang kehairanan melihat hairan..andai pening baca ayat nih..he he sorri :)

Mari Potong Kayu oleh Wahid Satay

Patut hairan ke tidak ek ? Lagu dulu-dulu alatan musiknya serba kurang tetapi senikata lagunya berilmiah, terdapat di dalamnya ingatan dan pengajaran untuk direnung-renungkan.

0 comments

Labels