kau ada rumah tak malam sabtu ni, terkujut tibe-2 dapat call dari kawan lama tak jumpa..kawan same sekolah tapi lain kursus, baik-2 gitu je tapi berborak sambil minum petang lepas abis kelas, biasa jugek..

merc blue navy, turun kawan yang call bersama kawannya. Berblazer gaya elit giler, peluknye aku, puhh lama tak jumpa kau kan..aku senyum..suka tapi rasa terkujut ada jugak..

Sombong rupanye aku ni kan, dulu masa sekolah tak kesah sangat kat dia org ni, dia org ni ingat ke aku rupanye..aisayman..terharu pulak rasanye..rupanya dia org ni anggap aku kawan baik rupenye.

pekena kopi, borak-2, meriah betul rasenye..dalam hati aku merenung wajah-2 yg dulu ku anggap biasa, rupanye aku tersalah anggap selama ini..rupenye..berapa banyak rupenye aku pun tak tau..rupenye dalam hati dia org ni, aku something rupenye..giler..kalau tak something, takkan dia org datang cari aku..

selang seli borak dan lawak walaupun lawaknya elit (aku tak biasa) tapi kelakar jugek, tergelak jugek aku di buatnye..uhh..kawan..terharu rasanye..terharu..terharu aku di buatnye..

aku ada bisnes nak ajak kau join same.. insurance ni tak mcm yang lain tu, ni cover semua..

ohh orang bisnes rupanye, ingatkan kawan lama....aku senggeh je....dah ade insurance la bro.. (aku tipu dia org) ...

tak baikkan tipu-tipu..tapi dah terlepas cakap, spontan je keluar ayat sebegitu rupa..nak wat cam ne.. :)

kawan oleh kembara

2 comments

  1. Cheqna // January 9, 2012 at 10:56 PM  

    Itu lah masalah..if kawan lama tak jumpa datang, ingatkan nak merapatkan silaturrrahim..rupanya ada "udang sebalik batu"..mmmmm

    :-)

  2. Hati Curio // January 18, 2012 at 8:37 AM  

    mula suka akhirnya lesu juga rasanya ...

Labels