HatiCurio

Malam
di dadamu aku tersandar
bangkit dari lena sebentar,
segar tubuh hilang lesu siang
Dipelukkan dinginmu
lena beradu anak isteriku

Digelap gelitamu
terpamir wajah kesayangan
ayah ibuku nun jauh di sana
merehatkan diri
setelah sekian lama
meranduk masa dunia
membesarkan aku

Dakapilah keduanya dalam sunyimu
agar damai jiwa mereka ...
dari bingar dunia
jangan biarkan dinginmu
buat mereka kesejukan

Malam mengamit syahdu
memanggil rindu pada adik-adiku
mereka tidak lagi berbaring bersamaku
merekot dalam sejukmu bertarik selimut

Kini aku tidak lagi dapat memandang mereka
setiap kali aku terjaga.
tiada lagi mereka dapatku selimutkan
bila dingin mu mengigit tulang

Malam
kau memang selalu buat aku terkenang
saat indah itu.

-Muzik latar petikan dari
Passage into midnight oleh Omar Akram


0 comments

Labels