Soalanku
suara siapa yang paling sedap didengar
nyanyian siapa yang paling merdu didendang

Klue dapat ku beri
andai tidak dia bersuara
tentu resah dan gubra melanda rasa

Jawapan ku
aku belum pernah bosan mendengar suaraku
tidak pernah aku rasa nyanyian ku tidak merdu
andai aku tidak dapat berkata-kata
tentulah aku gubra kalut tak terhingga

Kesimpulan ku
vokal paling lunak dan merdu
tentunya suaraku

Penyokongku
Ha ha telinga ku

Dari kamar hatiku
sendu tiba tak semena-mena
syukurnya aku punya suara
anugerah Tuhan yang Maha Esa
semoga bicaraku buat pendengarnya
tiada lain melainkan ceria segala
tidak pula mengajak derhaka
malah menjadi penyebab untuk ku ke syurga

Ya Allah suara ku ini ada dosanya
ampunan Mu ku pinta, rahmati aku selamanya




Suratul Qiyamah
(with translation)
Recited By
Hasan bin Abdullah Al Awadh



Suratul Qiyamat @ islambrowser.blogspot.com

0 comments

Labels