di unjuk gambar hati tersuka, esok telepon terus bertanya, awak dah ada sesiapa ke, terkeweh-keweh awak menjawabnya.

terus ke statement pertama, saya nak awak, boleh tak. Awak diam lama jugak, he he sah awak pikir saya giler.

saya up lagi dengan statement ke dua, saya serius ni, kita kenal sebulan dua, nanti saya pinang awak. tapi cakap betul-betul le, awak dah ada yang punye ke.

dua bulan kemudian saya turun bas depan rumah awak, kasut alif buruk giler, campak ke sungai mati ikan punye. depan ayah awak saya terus terang, pakcik tak kesah ape keje nya janji baik orangnnya.

saya balik dalam ujan, awak temankan saya sampai kat jalanraya, malu-malu kucing saya..tapi hati suka sebab awak payungkan saya.

pejam celik, pejam celik dah 7 anak rupanya.. takdir Tuhan siapa sangka. Bercinta bagai nak rak tak jadi apa, tengok gambar je tau -tau dah hidup bersama. usia kita pun dah mula nak senjakala.

oh ya, ingatan pakcik pada yang muda-muda remaja, benar jodoh di tangan Tuhan, usaha kena juga, tengok tangan, tengok muka, jangan melulu jatuh cinta.

dah jatuh cinta baru nak berkira, biasanya tak jadik apa. dah suka semua nya indah belaka. gitula lumrahnya dunia

pak cik ni spesial kes punye, bertemu kasih tanpa jasad, tengok gambar dah tak menyempat-yempat..tapi syukurlah semuanya selamat

laluan berliku onak meranjau jalan, jalan pakcik tetap segak dengan semanggat terpacak di dada,niat berumahtangga di gengam sentiasa. laluan ini cuma sekali lalunya kita. buat apa terdaya, elak la apa yang tak disangka.

Amani by Amar dedicated to kaksma
may Allah bless you, your sons and your daughters, forever

0 comments

Labels